نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4839
-
الف
+

جشنواره همدلی مهاجرین افغانستانی با هدف همیاری و کمک به سیل زدگان ایرانی برگزار شد

جشنواره بزرگ «همدلی» مهاجرین افغانستانی با سیل زدگان ایرانی در تهران برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، نخستین جشنواره «همدلی» با هدف همیاری و کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر در ایران ، روز جمعه 17 جوزا (خرداد) توسط هنرمندان و فرهنگیان مهاجر افغانستانی مقیم تهران در پاکدشت برگزار شد.

«رضا جعفری» دبیر جشنواره «همدلی» در خصوص هدف برگزاری این برنامه گفت: چهار نسل از مهاجرین افغانستانی در ایران زندگی کرده و ایران را خانه دوم خود می دانند . از این رو با بروز مشکلات و حوادث دلخراش برای شهروندان ایران ، مهاجرین افغانستانی نیز متاثر شده و تمام تلاش خود را برای مرهم نهادن بر آلام برادران و خواهران ایرانی خود به کار می گیرند.

«سالم خادمی» ، استاد دانشگاه و سخنران این مراسم ابراز داشت: همدلی و در کنار آن همزبانی دو عنصر مهم برای همبستگی اجتماعی و وحدت و برادری است اما آن چیز که مهم تر است همدلی است.

وی با اشاره به تعامل و همدلی دیرینه دو ملت ایران و افغانستان ، تصریح کرد: افغانستان در دهه های اخیر درگیر جنگ های داخلی و مشکلات فراوان بوده و در این مدت ملت ایران در کنار مردم افغانستان بوده و متقابلا مردم افغانستان هم در دوره های سختی در کنار مردم ایران قرار گرفته اند.

خادمی مردم افغانستان را همدل با مردم ایران خواند و گفت: مشکلاتی که سیل اخیر برای مردم ایران به وجود آورد ، دل هر افغانستانی آزاده را به درد آورد و این قشر در ابراز این همدلی و همراهی از هیچ اقدام موثری فروگذار نکرده اند.

در این جشنواره که با حضور چشمگیر اقشار مختلف افغانستانی برگزار شد ، ورزشکاران مهاجر به شمول «برادران یعقوبی» هنر های ورزشی خود را به نمایش گذاشتند.

اجرای موسیقی و آوازخوانی پاپ توسط هنرمندان مهاجر نیز از بخش های پر طرفدار جشنواره همدلی به شمار می آمد. از بخش های پیرامونی جشنواره همدلی ، برپایی غرفه غذاهای افغانستانی بود که با استقبال گرم مراجعین مواجه شد.

لازم به یاد آوری است که تمام عایدات برگزاری این جشنواره برای کمک به سیل زدگان شهرهای جنوبی ایران به شمول لرستان و خوزستان اختصاص یافته است.

گزارش ویژه از جشنواره «همدلی» امروز یکشنبه 19 جوزا(خرداد) ساعت 19:45 به وقت تهران و کابل از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

شما میتوانید این گزارش را بعد از نشر از تلویزیون آی فیلم 2 در بخش «گزارش ویژه» تماشا کنید.

 

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید : 

فریکونسی کانال تلویزیونی آی فیلم2

گزارش های ویژه شبکه آی فیلم 2

وقتی 2 برادر افغانستانی در یک برنامه تلویزیونی همه را شگفت زده می کنند

 

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر